maandag 26 november 2012

Golven

Het is al een paar decennia geleden, dat onze wetenschappers ons getrakteerd hebben met een prachtige innovatie, namelijk de FM op de radio - UKW / ultra korte golven - mooi uitgedrukt in Megaherz. Wat critici in die tijd al vermoedden, is later dan ook vastgesteld, namelijk een plots verhoogd aantal aan hartproblemen bij de bevolking, en wel om 30 %. 
Waarom moeten die dommeriken nu een zwak hart hebben, en FM is toch zo schoon... Dus we doen voort. 
En inderdaad, vandaag de dag hebben ze een hoop innovaties, en het motto "dat wat kan, moet ook" brengt nog altijd het meeste geld. De wetenschappers zorgen er dan wel voor, dat de bevolking zoet gehouden wordt met grenswaarden en zekerheidslabels.
In een kantine was er een microgolfoven. Die benutte ik natuurlijk niet, zo'n ding vernietigt al de levenskracht uit het voedsel, je eet alleen nog dode materie. Maar als ik mijn glazen spoelde, en een collega zette dat ding aan, dan kreeg ik plots een stekende hoofdpijn. Die verdween evenzo snel als dat ding weer afgezet werd. En dat alles op zo'n 2,5 meter afstand.

 En veilig dat dat apparaat was. Een CE-teken, een TÜV-zegel, en nog zo'n paar labels die ik niet ken. Leg jij mij nu maar eens uit hoe dat komt. Microgolfovens zijn een kapittel op zich.
En nu nog beter. Men wil hier te lande de GSMs, die een RAL-waarde van 0,6 Watt niet overschrijden, voorzien van een "blauwe engel"-zegel, wat het GSM apparaat dan een "Eko"-aura verleent. De ecologische GSM. Zo worden de mensen voor het zotje gehouden, nietwaar. 
In een studie werden ratten gedurende 2 uur bestraald met 0,002 Watt en het resultaat is dat de hersenschade zeer mooi zichtbaar is. 
Tussen haakjes, er werden ratten van een bepaalde leeftijd uitgekozen, omdat de wetenschappers het erover eens zijn, dat het resultaat in dit geval overeenkomstig zou zijn met de hersenen van menselijke tieners. 
Jammer genoeg is het zo, dat hoe meer mensen met studies geconfronteerd worden, hoe rapper ze de consequenties van zich wegschuiven, al gaat het hem toch alleen maar over een discussie onder wetenschappers.

Daarom hier gewoon een paar vaststellingen.
Wist je dat je na een GSM-gesprek je concentratie zo slecht geworden is, dat er tot 10 minuten later nog een verhoogd ongevallenrisico bestaat ? 
Wist je dat de zendmasten je al beïnvloeden een paar kilometer voor je eraan voorbijrijdt ? Kan ik bevestigen, dat voel ik. Ook al zie je ze pas "na den draai".
Wist je dat als je met de GSM telefoneert, dat je een gevaar bent voor de gezondheid van allen die zich in een straal van 30 meter rondom jou bevinden ?
Wist je dat het meedragen van een GSM in stand-by, 5 dagen à 6 uur per dag je voortplantingsvermogen als man al zeer sterk vermindert ? 
Wist je dat DECT-snoerloze telefonen en WLAN - wireless computeraansluitingen niets anders zijn als zendmasten in huis ? En dat je met die zendmasten in huis een gevaar betekent ook voor de gezondheid van je buren ? 
En door het feit, dat ik die dingen allemaal voel, kan ik jullie meteen de consequentie voorleggen, die je in geen van de studies tot hiertoe kunt vinden, namelijk dat je absoluut de grote steden en agglomeraties moet vermijden, niet alleen om er te wonen, maar ook om er te werken.